Killline: Różnice pomiędzy wersjami

Z Skydivepedia
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "'''Killline''' - linka wszyta w tasiemkę pilocika mająca na celu zgaszenie pilocika po otwarciu czaszy głównej. Linka jest połączona z końcem(szczytem) pilocika oraz czasą główną. Killline stosuje się we wszystkich rodzajach spadochronów wykorzystywanych w spadochroniarstwie z wyjątkiem spadochronów szkolnych. == Dlaczego jest potrzebny killline == Pilocik został skonstruowany tak aby generować opór, dzięki czemu po wyrzuceniu z…")
 
Nie podano opisu zmian
 
Linia 8: Linia 8:


W przypadku spadochronów bardzo szybkich stosuje się mechanizm [[Full RDS]], który pozwala całkowicie zdjąć pilocik wraz z paczką.
W przypadku spadochronów bardzo szybkich stosuje się mechanizm [[Full RDS]], który pozwala całkowicie zdjąć pilocik wraz z paczką.
== Ryzyka ==
Niestety zastosowanie killline niesie ze sobą niewielkie, łatwe do wyeliminowania ryzyka
=== Holowanie pilocika ===
Proces, który wykonuje killline, czyli gaszenie pilocika należy odwrócić podczas układania spadochronu, czyli wyciągnąć pilocik aby mógł on ponownie zapracować.
Jeżeli pominiemy ten etap lub wykonamy go już po włożeniu zawleczki w [[Pętla zamykająca|loopa]] w trakcie układania spadochronu może to skutkować [[Holowanie pilocika|holowaniem pilocika]].
=== Uszkodzenie czaszy ===
Większość współczesnych producentów kontenerów zaszywa linkę killline w tasiemce na całej jej długości, jednak starsze konstrukcje mogą mieć linkę od killline niezaszytą w tasiemce a puszczoną luzem obok tasiemki na odcinku od czaszy do paczki. W takich konstrukcjach konieczne jest ściągnięcie killline jeszcze przed włożeniem czaszy do paczki, ponieważ zrobienie tego później mogłoby skutkować owinięciem materiału przez killline co mogłoby doprowadzić do uszkodzenia czaszy podczas otwarcia.

Aktualna wersja na dzień 23:41, 10 sie 2023

Killline - linka wszyta w tasiemkę pilocika mająca na celu zgaszenie pilocika po otwarciu czaszy głównej. Linka jest połączona z końcem(szczytem) pilocika oraz czasą główną.

Killline stosuje się we wszystkich rodzajach spadochronów wykorzystywanych w spadochroniarstwie z wyjątkiem spadochronów szkolnych.

Dlaczego jest potrzebny killline[edytuj]

Pilocik został skonstruowany tak aby generować opór, dzięki czemu po wyrzuceniu z kieszonki jest w stanie wyciągnąć paczkę z czaszą główną. Jednak po spełnieniu swojego zadania i otwarciu spadochronu ten opór jest niepożądany i wpływa na parametry lotu poprzez: zmniejszenie prędkości postępowej oraz zakrzywienie czaszy(wyciąga środek czaszy przez co zmienia jej kształt).

W przypadku spadochronów bardzo szybkich stosuje się mechanizm Full RDS, który pozwala całkowicie zdjąć pilocik wraz z paczką.

Ryzyka[edytuj]

Niestety zastosowanie killline niesie ze sobą niewielkie, łatwe do wyeliminowania ryzyka

Holowanie pilocika[edytuj]

Proces, który wykonuje killline, czyli gaszenie pilocika należy odwrócić podczas układania spadochronu, czyli wyciągnąć pilocik aby mógł on ponownie zapracować.

Jeżeli pominiemy ten etap lub wykonamy go już po włożeniu zawleczki w loopa w trakcie układania spadochronu może to skutkować holowaniem pilocika.

Uszkodzenie czaszy[edytuj]

Większość współczesnych producentów kontenerów zaszywa linkę killline w tasiemce na całej jej długości, jednak starsze konstrukcje mogą mieć linkę od killline niezaszytą w tasiemce a puszczoną luzem obok tasiemki na odcinku od czaszy do paczki. W takich konstrukcjach konieczne jest ściągnięcie killline jeszcze przed włożeniem czaszy do paczki, ponieważ zrobienie tego później mogłoby skutkować owinięciem materiału przez killline co mogłoby doprowadzić do uszkodzenia czaszy podczas otwarcia.