Killline
Killline - linka wszyta w tasiemkę pilocika mająca na celu zgaszenie pilocika po otwarciu czaszy głównej. Linka jest połączona z końcem(szczytem) pilocika oraz czasą główną.
Killline stosuje się we wszystkich rodzajach spadochronów wykorzystywanych w spadochroniarstwie z wyjątkiem spadochronów szkolnych.
Dlaczego jest potrzebny killline[edytuj]
Pilocik został skonstruowany tak aby generować opór, dzięki czemu po wyrzuceniu z kieszonki jest w stanie wyciągnąć paczkę z czaszą główną. Jednak po spełnieniu swojego zadania i otwarciu spadochronu ten opór jest niepożądany i wpływa na parametry lotu poprzez: zmniejszenie prędkości postępowej oraz zakrzywienie czaszy(wyciąga środek czaszy przez co zmienia jej kształt).
W przypadku spadochronów bardzo szybkich stosuje się mechanizm Full RDS, który pozwala całkowicie zdjąć pilocik wraz z paczką.
Ryzyka[edytuj]
Niestety zastosowanie killline niesie ze sobą niewielkie, łatwe do wyeliminowania ryzyka
Holowanie pilocika[edytuj]
Proces, który wykonuje killline, czyli gaszenie pilocika należy odwrócić podczas układania spadochronu, czyli wyciągnąć pilocik aby mógł on ponownie zapracować.
Jeżeli pominiemy ten etap lub wykonamy go już po włożeniu zawleczki w loopa w trakcie układania spadochronu może to skutkować holowaniem pilocika.
Uszkodzenie czaszy[edytuj]
Większość współczesnych producentów kontenerów zaszywa linkę killline w tasiemce na całej jej długości, jednak starsze konstrukcje mogą mieć linkę od killline niezaszytą w tasiemce a puszczoną luzem obok tasiemki na odcinku od czaszy do paczki. W takich konstrukcjach konieczne jest ściągnięcie killline jeszcze przed włożeniem czaszy do paczki, ponieważ zrobienie tego później mogłoby skutkować owinięciem materiału przez killline co mogłoby doprowadzić do uszkodzenia czaszy podczas otwarcia.